Regulamin

I. Postanowienia ogólne
    1. Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży artykułów budowlanych, za pośrednictwem platformy sprzedaży B2B www.hermesszspj.abstore.pl
    2. Przedsiębiorcą prowadzącym Platformę Sprzedaży B2B www.hermesszspj.abstore.pl jest Hermes Zalech Spółka Jawna z siedzibą w Mirosławiu (09-472) przy ul. Długiej 3A Słupno, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi Sąd Gospodarczy XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Nr KRS 0000890670, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 7742894002, numer statystyczny REGON 140366758.

II. Definicje
    1. "Regulamin" - niniejszy dokument wraz z załącznikami i dodatkami mu przypisanymi, określający warunki i zasady korzystania z Platformy B2B.
    2. "Administrator" (Hermes Zalech Spółka Jawna) - właściciel platformy B2B - Hermes Zalech Spółka Jawna z siedzibą w Mirosławiu (09-472) przy ul. Długiej 3A Słupno, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi Sąd Gospodarczy XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Nr KRS 0000890670, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 7742894002, numer statystyczny REGON 140366758.
    3. "Platforma B2B" - platforma sprzedażowa B2B wraz ze wszystkimi jej elementami, zarządzana przez Administratora.
    4. "Przedsiębiorca" - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, do której stosuje się przepisy o osobach prawnych, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
    5. "Kontrahent" – Przedsiębiorca, który zarejestrował się w Platformie B2B i uzyskał indywidualny login oraz hasło. Kontrahentem może być tylko przedsiębiorca zarejestrowany w Polsce.
    6. "Pracownik kluczowy" – pracownik Kontrahenta, odpowiedzialny za udostępnianie indywidualnego loginu oraz hasła innym pracownikom Kontrahenta na Platformie B2B firmy Hermes Zalech Spółka Jawna.
    7. "Konto" – zbiór indywidualnych danych Kontrahenta wraz z informacjami o jego działaniach na Platformie B2B firmy Hermes Zalech Spółka Jawna. Konto prowadzone jest pod unikalną nazwą (login) i zabezpieczone jest hasłem.
    8. Opcja "Do koszyka" – składanie oferty zakupu przez Kontrahenta.
    9. "Zamówienie" – oświadczenie o zakupie towarów prezentowanych na Platformie, złożone drogą internetową na stronie www.hermesszspj.abstore.pl.
    10. „Przedmiot transakcji” - towary wymienione i opisane na Platformie B2B. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna dokłada wszelkich starań, aby oferta prezentowana na Platformie była aktualna. Gdyby jednak niektóre z zamówionych towarów były niedostępne, firma Hermes Zalech Spółka Jawna zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Kontrahenta o zaistniałej sytuacji telefonicznie lub drogą mailową. Opisy oraz zdjęcia towarów wymienionych na Platformie B2B mają charakter poglądowy i mogą się różnić od rzeczywistego wyglądu tych towarów. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na Platformie zdjęcia i opisy towarów były zgodne z rzeczywistością. Jednakże firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy lub uchybienia w tym zakresie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, przed dokonaniem wyboru towaru, Kontrahent zobowiązany jest do kontaktu z firmą Hermes Zalech Spółka Jawna w celu uzyskania niezbędnych informacji i wyjaśnień.

III. Zasady korzystania z platformy B2B
    1. Do korzystania z Platformy B2B niezbędny jest dostęp do Internetu oraz przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookie (tj. Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox itp.).
    2. Dokonywanie zakupów i korzystanie z Platformy B2B będzie możliwe po uprzednim poinformowaniu Administratora o wyrażeniu chęci korzystania z Platformy B2B www.hermesszspj.abstore.pl.
    3. Po poinformowaniu Administratora, Kontrahent otrzymuje na podany adres email wiadomość od firmy Hermes Zalech Spółka Jawna, który zawiera link do aktywacji konta Kontrahenta na platformie. Kliknięcie linku przez Kontrahenta oznacza akceptację Kontrahenta założenia konta na platformie i aktywację (uruchomienie) konta firmy.
    4. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna zastrzega sobie prawo do odmowy aktywowania konta Kontrahenta bez podania przyczyny.
    5. Każdy z Kontrahentów jest uprawniony do dokonywania Zamówień jedynie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej i zobowiązuje się nie udostępniać loginu i hasła innym podmiotom nieuprawnionym. W przypadku udostępnienia loginu i hasła podmiotom nieuprawnionym i wystąpienia z tego powodu po stronie firmy Hermes Zalech Spółka Jawna szkody, Kontrahent będzie zobowiązany do jej naprawienia w całości.
    6. Kontrahent ponosi w całości odpowiedzialność za działania swoich pracowników oraz innych osób, którym udostępni hasło i login.
    7. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Kontrahenta, który nie przestrzega Regulaminu dostępnego na stronie internetowej www.hermesszspj.abstore.pl.
    8. W razie zaistnienia okoliczności, o których mowa w pkt 7, Kontrahent zostanie poinformowany przez Administratora o groźbie zablokowania konta i o terminie do podjęcia działań umożliwiających uniknięcia blokady. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu konto zostanie zablokowane.
    9. Kontrahent może odzyskać dostęp do konta, jeśli zacznie ponownie przestrzegać warunków Regulaminu i Ogólnych Warunków Handlowych i zwróci się do Administratora z wnioskiem o przywrócenie dostępu do Platformy B2B. Decyzja o przywróceniu dostępu należy wyłącznie do Administratora, niezależnie od spełnienia przez Kontrahenta w/w warunków.

IV. Towary i ceny
    1. Witryna Platformy B2B przedstawia podstawową listę produktów. Lista produktów nie uwzględnia towarów oraz rozwiązań, które są przygotowywane na podstawie indywidualnych wymagań Kontrahenta.
    2. Podane ceny towarów są cenami netto i brutto w walucie w PLN. Ceny uwzględniają indywidualne rabaty Kontrahenta. Indywidualne rabaty uwzględniane są każdorazowo przy realizacji Zamówienia. Ceny są widoczne dla Kontrahenta po prawidłowym zalogowaniu się do Platformy B2B.
    3. Oferowane do sprzedaży towary oraz ich ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 kodeksu cywilnego. Złożenie zamówienia przez Kontrahenta jest równoznaczne z jego ofertą, która każdorazowo wymaga akceptacji przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna. Ponadto Kontrahent, za pośrednictwem Platformy B2B, może złożyć zapytanie ofertowe dotyczące konkretnego produktu, korzystając z formularza do kontaktu.
    4. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów, czasowego ograniczenia dostępności towarów, wycofania poszczególnych produktów z oferty bez podawania przyczyn, zmiany parametrów technicznych zamieszczonych produktów oraz przyporządkowania towarów do odpowiednich grup.
    5. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie ponosi odpowiedzialności za brak produktów w ofercie, za przestoje w możliwości dokonywania Zamówień, jak również za zmiany cen produktów.

V. Zamówienia
    1. Zamówienia mogą składać wyłącznie zarejestrowani Kontrahenci.
    2. Kontrahent ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość oraz treść przesłanego Zamówienia.
    3. Zamówienia są realizowane w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.30.
    4. Kontrahent składa Zamówienie elektroniczne do firmy Hermes Zalech Spółka Jawna poprzez dodanie wybranych produktów do koszyka dostępnego na Platformie B2B.
    5. Kontrahent wskazuje w formularzu Zamówienia adres dostawy zamówionych produktów. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie weryfikuje poprawności wskazanego adresu. Wszelkie koszty związane z podaniem nieprawidłowego adresu dostawy bądź nieodebraniem przesyłki pod wskazanym adresem ponosi wyłącznie Kontrahent.
    6. Po złożeniu Zamówienia Kontrahent otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia, a następnie potwierdzenie przyjęcia lub odrzucenia Zamówienia na adres mailowy wskazany w formularzu rejestracyjnym. Zamówienie zaakceptowane przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna jest wiążące dla Kontrahenta i zostaje przekazane do realizacji.
    7. Zamówienia potwierdzone do realizacji do godziny 12.00 mogą być realizowane tego samego dnia, potwierdzone po godzinie 12.00 będą realizowane w następnym dniu roboczym.
    8. W przypadku płatności w formie przedpłaty Zamówienie będzie zrealizowane po zarejestrowaniu przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna zapłaty.
    9. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia w przypadku wystąpienia przeterminowanych zobowiązań Kontrahenta. Kontrahent zostanie niezwłocznie poinformowany o anulowaniu Zamówienia. W tej sytuacji firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności.

VI. Dostawa i odbiór
    1. Dostawa jest realizowana na adres wskazany w formularzu Zamówienia.
    2. Dostawa jest realizowana w sposób wybrany przez Kontrahenta podczas składania zamówienie, chyba że umowa zawarta między stronami stanowi inaczej. Kontrahent jest zobowiązany do zapewnienia obecności osoby upoważnionej do odbioru dostawy w godzinach podanych przez kuriera.
    3. Koszty dostawy ponosi Kontrahent, chyba że umowa zawarta między stronami stanowi inaczej.
    4. Koszty przesyłki są ustalane i naliczane w zależności od rodzaju i wartości zamówienia.
    5. Koszt przesyłki jest wyodrębniony w osobnej pozycji na fakturze VAT.
    6. W przypadku wyboru opcji płatności „za pobraniem” kontrahent zobowiązany jest do odbioru towaru oraz do dokonania zapłaty kurierowi za zamówiony towar. Koszty przesyłki „za pobraniem” są ustalane i naliczane w zależności od rodzaju i wartości zamówienia.
    7. Potwierdzeniem odbioru towaru przez Kontrahenta jest dowód dostarczenia towaru przez przewoźnika.
    8. W momencie odbioru dostawy Kontrahent przeprowadza kontrolę zgodności dostarczonego towaru z dokumentem firmy Hermes Zalech Spółka Jawna oraz dokonuje oceny ewentualnych uszkodzeń opakowania.
    9. W przypadku niezgodności zamówionego towaru z dostarczoną przesyłką, Kontrahent sporządza wraz z przewoźnikiem protokół różnic, który po jego podpisaniu przez Kontrahenta oraz przewoźnika stanowi podstawę do złożenia reklamacji. Protokół powinien być przekazany w terminie 14 dni roboczych firmie Hermes Zalech Spółka Jawna.

VII. Płatności
    1. Płatności są realizowane w następujących formach:
       a) przedpłata,
       b) wpłata przy odbiorze dostawy (za pobraniem),
       c)  przelew.
    2. Forma i warunki płatności są ustalane po dokonaniu rejestracji Kontrahenta na platformie sprzedaży B2B firmy Hermes Zalech Spółka Jawna poprzez wybór płatności przy każdorazowym zamówieniu. W trakcie współpracy forma i warunki płatności mogą ulec zmianie na wniosek Kontrahenta lub na podstawie indywidualnych decyzji firmy Hermes Zalech Spółka Jawna.
    3. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna wystawia Kontrahentowi fakturę VAT za zakupione towary. Źródłem danych Kontrahenta do wystawienia faktur oraz danych dotyczących miejsca dostawy są informacje z formularza uzupełnianego podczas dokonywania zamówienia na platformie B2B firmy Hermes Zalech Spółka Jawna.
    4. Wraz z akceptacją warunków Regulaminu, Kontrahent upoważnia firmę Hermes Zalech Spółka Jawna do wystawiania faktur bez podpisu Kontrahenta.

VIII. Gwarancja
    1. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące i jest liczony od daty sprzedaży. Podstawą zgłoszenia naprawy gwarancyjnej jest dokument zakupu i podanie przyczyny awarii.
    2. Odpowiedzialność firmy Hermes Zalech Spółka Jawna za wady towaru z tytułu rękojmi, w związku z udzieloną gwarancją zostaje wyłączona.
    3. W ramach gwarancji firma Hermes Zalech Spółka Jawna zobowiązuje się względem Kontrahenta do usunięcia wad fizycznych lub do dostarczenia towaru wolnego od wad.
    4. W celu skorzystania z gwarancji Kontrahent zobowiązany jest do zawiadomienia firmy Hermes Zalech Spółka Jawna o wadzie towaru w najkrótszym możliwym czasie od ujawnienia się wady, za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji z potwierdzeniem odbioru.
    5. Zgłoszenie gwarancyjne powinno zawierać:
       - dane identyfikacyjne Kontrahenta; nazwa, dokładny adres,
       - dane identyfikacyjne reklamowanego towaru,
       - dokument zakupu reklamowanego towaru,
       - opis wady towaru,
    6. W przypadku, gdy niemożliwym okaże się usunięcie wady lub wymiana wadliwych części towaru, firma Hermes Zalech Spółka Jawna zobowiązuje się zwrócić zapłaconą cenę za wadliwy towar. W takim wypadku Kontrahentowi nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów napraw, dopasowania czy też wymiany, chyba że zostały one wcześniej zatwierdzone przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna. W szczególności uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują praw Kontrahenta do domagania się zwrotu utraconych korzyści i przewidywanych zysków w związku z wadą dostarczonego towaru.
    7. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna odpowiada za wady, które powstały w wyniku prawidłowego korzystania z towaru. W razie wątpliwości, za prawidłowe korzystanie z towaru uważa się ogólne warunki eksploatacji urządzeń technicznych oraz warunki zawarte w instrukcjach obsługi, dokumentacji technicznej towaru lub innych dokumentach dostarczonych wraz z towarem.
    8. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie odpowiada za uszkodzenia lub zniszczenia towaru, które nastąpiły w wyniku nieprawidłowej instalacji lub nieprawidłowej eksploatacji.
    9. Gwarancja nie obejmuje towaru, w którym dokonano naprawy lub modyfikacji poza punktami serwisowymi wyznaczonymi przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna, chyba że zostały one dokonane za uprzednią zgodą firmy Hermes Zalech Spółka Jawna.
    10. Naprawie gwarancyjnej nie podlegają uszkodzenia spowodowane naturalnym zużyciem eksploatacyjnym części ulegających zużyciu w czasie krótszym niż ustanowiony okres gwarancji.
    11. W przypadku dostarczenia przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna towaru niezgodnego z umową (dostawa niezgodna), koszty transportu zwrotnego towaru, jak i koszty transportu towaru dostarczonego zamiast niego, ponosi firma Hermes Zalech Spółka Jawna.
    12. W razie wystąpienia dostawy niezgodnej, o której mowa powyżej, Kontrahent może żądać zamiast towaru zgodnego z umową, zwrotu zapłaconej ceny.

IX. Postępowanie reklamacyjne
    1. Jeżeli nie uzgodniono inaczej, Kontrahent zgłaszający reklamację zobowiązany jest do dostarczenia na własny koszt wadliwego towaru do firmy Hermes Zalech Spółka Jawna, z pełnym wyposażeniem oraz w opakowaniu gwarantującym w czasie jego transportu zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi.
    2. Kontrahent jest zobowiązany do uzgodnienia z firmą Hermes Zalech Spółka Jawna terminu rozpatrzenia reklamacji i dokonania naprawy wadliwego towaru. Domyślnym terminem zakończenia postępowania reklamacyjnego jest 20 dni roboczych od dnia doręczenia wadliwego towaru. Termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy lub gdy naprawa wymaga przesłania towaru do producenta.
    3. W przypadku ustalenia, że zgłoszenie gwarancyjne jest nieuzasadnione – brak objawów uszkodzenia towaru lub wada towaru powstała z winy Kontrahenta – firma Hermes Zalech Spółka Jawna ma prawo do odesłania wadliwego produktu do Kontrahenta.
    4. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna w przypadku, gdy nie ma możliwości pozyskania identycznego towaru lub gdy koszt naprawy wadliwego towaru przekracza cenę jego zakupu – może wymienić wadliwy towar na wolny od wad, identyczny lub zgodny funkcjonalnie, ale nie gorszego gatunku.
    5. Na wymienione części termin gwarancji biegnie od nowa.
    6. Części uzyskane przy naprawie gwarancyjnej przechodzą na własność firmy Hermes Zalech Spółka Jawna.
    7. Po wykonaniu naprawy w ramach gwarancji, towar będzie dostarczony Kontrahentowi na koszt firmy Hermes Zalech Spółka Jawna. Dopuszcza się przy tym odbiór osobisty po wcześniejszym ustaleniu z firmą Hermes Zalech Spółka Jawna.

X. Serwis pogwarancyjny
    1. Po okresie gwarancji firma Hermes Zalech Spółka Jawna przeprowadza naprawy towaru na życzenie Kontrahenta. Czynności te wykonywane są całkowicie na koszt Kontrahenta. Na wymienione części firma Hermes Zalech Spółka Jawna udziela gwarancji na okres 24 miesięcy.
    2. Usunięcie wady towaru zgłoszonej w okresie gwarancyjnym, a nie podlegającej gwarancji, może zostać wykonane w ramach serwisu pogwarancyjnego na wyraźne życzenie Kontrahenta.

XI. Zwrot nowego towaru 
    1. Kontrahent może dokonać zwrotu nowego towaru dostarczonego przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna - za wyjątkiem sytuacji objętych gwarancją - w przypadku uzyskania pisemnej zgody firmy Hermes Zalech Spółka Jawna. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna może udzielić takiej zgody, jeśli towar nie był używany i nie wykazuje cech indywidualnego dostosowania do wymagań Kontrahenta, a jego zwrot nastąpił w terminie 7 dni od daty dostarczenia.
    2. W razie wyrażenia przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna zgody na dokonanie zwrotu towaru, firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów, w szczególności transport odbędzie się na koszt Kontrahenta.
    3. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna dokona kontroli zwróconego towaru i podejmie decyzję o:
       - zwrocie Kontrahentowi wartości zwróconego towaru,
       - odmowie przyjęcia zwróconego towaru,
       - wymianie zwróconego towaru na inny.
    4. W przypadku zwrotu wartości, o której mowa powyżej, wartość zwrotu będzie równa cenie zakupionego towaru pomniejszonej o koszt kontroli poniesionej przez firmę Hermes Zalech Spółka Jawna.

XII. Ochrona tajemnicy handlowej
    1. Kontrahent zobowiązany jest do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji handlowych, finansowych, organizacyjnych, technologicznych, ekonomicznych oraz innych informacji dotyczących firmy Hermes Zalech Spółka Jawna, otrzymanych w trakcie współpracy, bez względu na formę ich przekazania, jeżeli informacje takie nie są udostępniane publicznie.
    2. Powyższe nie dotyczy sytuacji, gdy ujawnienie informacji następuje na żądanie upoważnionych organów państwowych, na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
    3. Obowiązek ten rozciąga się na cały okres trwania współpracy, jak również na okres 3 lat od jej zakończenia.
    4. W przypadku naruszenia wskazanego w pkt. 1 obowiązku, firma Hermes Zalech Spółka Jawna ma możliwość dochodzenia odszkodowania za szkodę wyrządzoną przez bezprawne ujawnienie informacji poufnych.

XIII. Postanowienia końcowe
    1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29 listopada 2022 r.
    2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
    3. Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego Regulaminu należy przesyłać na adres e-mail: d.zalech@hermes1.pl. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie opublikowania ich na stronie Platformy B2B www.hermesszspj.abstore.pl.
    4. Firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie jest odpowiedzialna za jakiekolwiek szkody wynikłe z przestojów w realizacji Zamówień. W szczególności firma Hermes Zalech Spółka Jawna nie odpowiada za utracone korzyści Kontrahenta.
    5. Przystąpienie do składania zamówień jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu zawartego na Platformie B2B www.hermesszspj.abstore.pl.
    6. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek sporów, ich strony będą starały się je rozstrzygać w drodze negocjacji, a w przypadku niemożności osiągnięcia porozumienia poddadzą je pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby firmy Hermes Zalech Spółka Jawna.
    7. Wszelkie zapytania dotyczące korzystania z Platformy B2B należy zgłaszać na adres mailowy: d.zalech@hermes1.pl.